course aims in Estonian
Aine eesmärk on anda üliõpilastele põhiteadmised rahvusvahelisest ärist ja globaliseerumise põhimõtetest, ning anda teadmisi tegutsemiseks erinevates ärikultuurides.
course aims in English
The aim of this course is to give students fundamental knowledge about international business and principles of globalisation, and to provide knowledge for operating in different business cultures.
learning outcomes in the course in Est.
Õppeaine läbinud üliõpilane:
- teab rahvusvahelise äritegevuse põhikontseptsioone ja globaliseerumise protsessis ning põhialuseid;
- teab põhilist, tegutsemaks erinevates kultuuriruumides;
- suudab analüüsida kohalikku majanduskeskkonda ja kultuurilisi seoseid;
- mõistab, millistele kultuurilistele aspektidele võiks äritegevuse planeerimisel tähelepanu pöörata.
learning outcomes in the course in Eng.
After completing this course, the student:
- knows the main concepts of international business and the process and fundamental principles of globalization;
- has the basic knowledge of acting in different cultural environments;
- is able to analyze the local economic environment and cultural relations;
- understands which cultural aspects could be considered in business planning.
brief description of the course in Estonian
Rahvusvahelise äri olemus. Ülemaailmsed võrgustikud ja turgude globaliseerumine. Rahvusvahelisuse mudelid ja tüübid. Ärivõimalused erinevates kultuurides. Tegutsemine välisturgudel ja messidel.
brief description of the course in English
Essence of international business. Global networks and globalisation of markets. Models and types of internationalisation. Business opportunities in different cultures. Operating in foreign markets and in trade fairs.
type of assessment in Estonian
-
type of assessment in English
-
independent study in Estonian
-
independent study in English
-
study literature
T. Cavusgil, G., Knight, J., Riesenberg. International Business. The New Realities. Fourth Edition. Pearson, 2016.
study forms and load
daytime study: weekly hours
4.0
session-based study work load (in a semester):